KÖPVILLKOR

  1. Om HamamCo (Mitt Berg AB)
  • Företaget har sitt sĂ€te i Stockholm. Företagets postadress Ă€r PontonjĂ€rgatan 43, 112 37 Stockholm.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@hamamco.se med ditt Ă€rende och dina kontaktuppgifter sĂ„ hör vi av oss inom kort.
  1. BestÀllning
  • NĂ€r du slutfört din bestĂ€llning skickas en orderbekrĂ€ftelse till din e-postadress. I bekrĂ€ftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är nĂ„got fel i orderbekrĂ€ftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@hamamco.se.
  1. Leverans
  • VĂ„ra normala leveranstider Ă€r 1-3 dagar. OBS! BestĂ€llningar lagda pĂ„ helger skickas tidigast pĂ„ mĂ„ndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstĂ„ (utan att vi har meddelat dig om lĂ€ngre leveranstid) ska du kontakta oss pĂ„ e-postadress: info@hamamco.se.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser Ă€r inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisĂ€ndringar orsakat av prisĂ€ndring frĂ„n leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende pĂ„ felaktig information och förbehĂ„ller oss rĂ€tten att justera priset.
  1. ÅngerrĂ€tt
  • Vid köp av varor pĂ„ webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars Ă„ngerrĂ€tt som gĂ€ller frĂ„n det att du har tagit emot en vara som du har bestĂ€llt.5.1 Vid nyttjande av din Ă„ngerrĂ€tt:
  • Du mĂ„ste meddela att du Ă„ngrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@hamamco.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gĂ€ller framgĂ„ klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter Ă„ngermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du stĂ„r för returfrakt, leverans och skick pĂ„ produkterna vid retur, produkterna bör dĂ€rför skickas vĂ€lpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • PĂ„ Ă„terbetalningsbeloppet förbehĂ„ller vi oss rĂ€tten att dra av en summa motsvarande vĂ€rdeminskningen jĂ€mfört med varans ursprungliga vĂ€rde vid anvĂ€nd eller skadad produkt.5.2 ÅngerrĂ€tten gĂ€ller inte vid:
  • Produkter som pĂ„ grund av hĂ€lso- eller hygienskĂ€l har förseglats (plomberats) och dĂ€r förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktĂ€r av förseglad ljud- eller bildupptagning och dĂ€r förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skrĂ€ddarsytts sĂ€rskilt Ă„t dig eller har en tydlig personlig prĂ€gel efter dina önskemĂ„l.
  • TjĂ€nster som har fullgjorts och dĂ€r du uttryckligen har samtyckt till att tjĂ€nsten pĂ„börjas utan Ă„ngerrĂ€tt.
  • Varor som snabbt kan försĂ€mras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.För mer om den lagstiftade Ă„ngerrĂ€tten, se
    hÀr.
  1. Reklamation och klagomÄl
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten Ă€ndĂ„ vara skadad eller felexpedierad nĂ€r den anlĂ€nder Ă„tar vi oss i enlighet med gĂ€llande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt Ă„tgĂ€rda felet.
  • Du mĂ„ste alltid kontakta oss för ett godkĂ€nnande innan du returnerar en defekt vara.
  • KlagomĂ„let ska skickas omedelbart efter att defekten har upptĂ€ckts.6.1 Hur gĂ„r du tillvĂ€ga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@hamamco.se dĂ€r du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att Ă„tgĂ€rda felet eller leverera en liknande produkt, Ă„terbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gĂ€llande konsumentskyddslagstiftning. Vi stĂ„r för returfrakt vid godkĂ€nda reklamationer.
  • Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte Ă€r felaktig i enlighet med gĂ€llande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frĂ„n AllmĂ€nna ReklamationsnĂ€mnden, se arn.se.
  1. AnsvarsbegrÀnsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstĂ„ pĂ„ grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omstĂ€ndigheter utanför företagets rĂ„dande (Force Majeure). Dessa omstĂ€ndigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvĂ„da, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans frĂ„n leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förĂ€ndringar pĂ„ produkter/produktegenskaper som Ă€ndrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vĂ„r kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel pĂ„ denna webbplats samt slutförsĂ€ljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna Ă„terger produkternas exakta utseende dĂ„ en viss fĂ€rgskillnad kan förekomma beroende pĂ„ bildskĂ€rm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt att exponera produkterna sĂ„ korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare pĂ„ en webbplats i integritetssyfte fĂ„ information om att cookies anvĂ€nds. Informationen i cookien Ă€r möjlig att anvĂ€nda för att följa en anvĂ€ndares surfande. Cookie Ă€r en liten textfil som webbplatsen du besöker begĂ€r att fĂ„ spara pĂ„ din dator för att ge tillgĂ„ng till olika funktioner. Det gĂ„r att stĂ€lla in sin webblĂ€sare sĂ„ att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta pĂ„ Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgiftslagen
  • Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat Ă€n fullföljning av din bestĂ€llning. Du kan som kund alltid begĂ€ra rĂ€ttelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter frĂ„n vĂ„rt register.
  1. Ändringar till de AllmĂ€nna Villkoren
  • Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att nĂ€r som helst företa Ă€ndringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online pĂ„ webbplatsen. De Ă€ndrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök pĂ„ webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfĂ€lle av att tvist inte kan lösas i samförstĂ„nd med företagets kundtjĂ€nst och kunden, kan du som kund vĂ€nda dig till AllmĂ€nna ReklamationsnĂ€mnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land Ă€n Sverige kan man lĂ€mna klagomĂ„l online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut frĂ„n ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gĂ€llande tolkningen eller tillĂ€mpningen av dessa allmĂ€nna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rĂ€tt och lag.